חלוקת משאבים בגירושין

הבית לבני הגיל השלישי – לקרוא תכנים מעניינים ולהחכים!

חלוקת משאבים בגירושין הוא תהליך בשם "הסדר איזון משאבים", הוא הסדר הקובע את האופן בו יתחלק הרכוש בין בני הזוג לאחר הגירושין או מוות. הסוגיות המרכזיות והנפוצות ביותר בהליכי גירושין הן משמרות ילדים ורכוש. אופן חלוקת הרכוש תמיד מהווה גורם לבעיות וסכסוכים, אך באמצעות חלוקת משאבים בגירושין הנעשית על ידי בעל מקצוע תוכלו לקבל את מה שמגיע לכם ללא התערבות משפטית. 

 

מהי חלוקת משאבים בגירושין?

בשביל לערוך חלוקת משאבים בגירושין יש להתייחס לחוק יחסי ממון, חוק הנכנס לתוקף ב-01/01/1974. החוק מגיע במטרה להגיע להסדר איזון משאבים על פי חוקים מסוימים. על פי החוק חלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג תעשה באופן שוויוני, כלומר שכל אחד מבני הזוג מקבל 50%. הסכם זה נכון למעט מקרים בהם בני הזוג ערכו הסכם אחר טרם הנישואין או במהלכם. החוק חל על רכוש משותף שנרכש במהלך תקופת הנישואין, משמע רכוש ונכסים שנצברו לאחר שבני הזוג מיסדו את הקשר שלהם. קיימים מקרים בהם הנכסים הם ברי איזון וללא כוונת שיתוף, יש להוכיח כמובן את כוונת השיתוף על ידי הצד הטוען. נכסים אלו הם נכסים שנצברו לפני תקופת הנישואין, נכסים שקיבל במתנה או בירושה אחד מהצדדים, גמלת ביטוח לאומי, פיצויים בגין נזקי גוף ועוד. למרות חוק יחסי ממון, עדיין קשה להסדיר את חלוקת הרכוש בין בני הזוג, במיוחד כאשר היחסים אינם יחסים בריאים.

מה קורה בפועל?

הדרך הנכונה ביותר להגיע ליישוב הסכסוך היא באמצעות עורך דין ומגשר חיצוני. תהליך חלוקת משאבים בגירושין הוא תהליך הכולל הערכת שווי הנכסים הכלולים בהסדר (למעט מקרים בהם לא ניתן להעריך את שווי הנכס באופן עצמאי, במקרים כאלה יש לפנות לבעל מקצוע להסדרת שווי הנכס). לאחר מכן, יש לחשב לא רק את הזכויות, אלא גם את החובות של כל אחד מבני הזוג. לאחר מכן, יש להפחית את החובות מהזכויות ואת היתרה שנותרה יש לחלק באופן שווה בין בני הזוג. 

 

שינויים בחלוקת איזון משאבים

לא בכל המקרים יפעלו בני הזוג בהתאם לחוק יחסי ממון. חלוקת רכוש באופן לא שוויוני על פי חוק ניתן לביצוע רק כאשר ישנו הסכם קודם בין הצדדים, ורק לאחר קבלת תוקף מטעם בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. בנוסף, ניתן לקיים שינויים בחלוקת איזון משאבים לאחר בקשה חד צדדית לבית המשפט (סעיף 8 לחוק) וזאת רק לאחר הצגת הוכחות המצדיקות את השינוי. התהליך מתחיל רק כאשר הנישואים הסתיימו באופן פורמלי, עם זאת יש מקרים חריגים בהם ניתן להגיע את מועד ביצוע חלוקת משאבים בגירושין לפי סעיף 5א. לצורך התהליך תוכלו להיעזר בשירותי גישור אשר יתרמו לכם לזירוז התהליך והגעה להסכמה משותפת והדדית. 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

מתבגרים עם חיוך

מתבגרים עם חיוך

האתר עם התכנים הכי אמינים ומקצועיים לבני הגיל השלישי.
תוכלו למצוא כאן מגוון כתבות בהמון תחומים רלוונטיים, החל מבריאות ותזונה ועד לפנסיה וזכויות למיצוי.

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים