הגדלת הכנסות בגיל השלישי

הבית לבני הגיל השלישי – לקרוא תכנים מעניינים ולהחכים!

אם הגעתם לגיל השלישי, אתם בוודאי בשלב שבו פרשתם מעבודתכם ואתם מחפשים את הדרך הטובה ביותר להנות מהחיים שלכם. יחד עם זאת, לא פעם, הסכום מהתקציב הפנסיוני איננו מספיק בכדי להנות מחיים טובים כפי שרוצים להנות מהם ורבים מבני הגיל השלישי מוצאים את עצמם תוהים כיצד הם יכולים להגדיל את ההכנסות שלהם. אם אתם תוהים כיצד להגדיל את ההכנסות שלכם בגיל השלישי, כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

 

שיטות להגדלת הכנסות בגיל השלישי

אם הסכום החודשי שאתם מתפרנסים ממנו בגיל השלישי מגיע בעיקר מקרן הפנסיה שלכם ואין לכם עוד הכנסות, אתם יכולים לעשות כמה דברים חשובים: ראשית כל, עליכם ללמוד להתנהל בצורה נכונה וחכמה עם הכסף שלכם. יחד עם זאת, ישנם לא מעט אנשים שמגיעים לגיל זה וחשים שהם צריכים יותר כסף בכדי לטייל, להנות מהחיים, לעזור לילדים שלהם ברכישת דירה או בלימודים ועוד. אותם אנשים מחפשים דרך להגדיל את ההכנסות שלהם. ניתן לעשות זאת באמצעות כמה שיטות:

 

ירושה עצמית

אחת השיטות להגדיל את ההכנסות בגיל השלישי היא ירושה עצמית. מדובר על מודל שמתאים מאוד לאנשים שיש להם נדל"ן בבעלותם אך חסר להם כסף נזיל. אותם אנשים מעוניינים לשפר את איכות החיים שלהם, לקבל כסף נזיל ועדיין להמשיך להתגורר בדירה שלהם ולא לעבור לדירה שכורה או לבית אבות.

במודל הזה, למעשה מוכרים את הנכס אך ממשיכים להתגורר בו ללא הגבלת זמן על אף שהבעלות שלו כבר איננה שלהם. כמובן שהעלות של נכס מעין זה תהיה בהתאם לשווי דירה תפוסה, שכן הם ימשיכו להתגורר בה ולא בשווי של דירה ריקה ועל כן, יש לקחת זאת בחשבון. יחד עם זאת, מדובר על אופציה די נוחה לכל אדם בגיל השלישי שמעוניין בכסף נזיל זמין ובד בבד רוצה לשמור על הנוחות ואיכות החיים הכרוכים במגורים בביתו.

 

החזר מס שבח

ישנם לא מעט הטבות מס לאוכלוסיית הגיל השלישי. ניתן לפנות לגופים ממשלתיים שונים בכדי לקבל את ההטבות וההקלות במס המגיעות לבני הגיל השלישי וכל שיש לעשות בכדי לקבל אותן זה להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים המעידים על הגיל, על מצב התעסוקה, על ההכנסות ועוד. גם בתחום מיסוי מקרקעין ניתן למצוא הקלות שונות במס, כאשר אחת ההקלות היא על מס מהכנסות פאסיביות ממכירת נכס קבוע.

החזר מס שבח על נכס שנמכר ע"י אדם בגיל השלישי, יהיה לרוב גבוה יותר מהחזר מס שבח לכל אדם אחר ועל כן, כדאי מאוד לבדוק זאת מול הגורמים הרלוונטיים וזאת בכדי לחסוך עד כמה שניתן. כאשר אדם בגיל השלישי לא ידע על הטבות מס שבח שיש לו ושילם את המס המלא, הוא גם יקבל החזר מס רטרואקטיבי בתוספת של ריבית והצמדה למדד.

 

משכנתא הפוכה

עוד דרך להגדיל את ההכנסות בגיל השלישי היא לבחור במשכנתא הפוכה. מדובר על משכנתא שמוצעת לבני הגיל השלישי בלבד, כלומר, לבני 60 ומעלה וזאת כדי לאפשר להם סכום כסף נזיל. הסכום המדובר יוענק להם בשל העובדה שהם ישעבדו את נכס הנדל"ן המצוי בבעלותם – לרוב מדובר בדירת המגורים שלהם.

כיום לא מעט חברות ביטוח וחברות מימון בנקאיות מציעות משכנתא הפוכה, כאשר הן מציעות לקבל את  סכום ההלוואה באופן מלא או באופן חודשי. יש לשים לב שמדובר בהלוואה בעלת שיעור ריבית גדול יותר ממשכנתא רגילה.

אז מה היה לנו בכתבה:

מתבגרים עם חיוך

מתבגרים עם חיוך

האתר עם התכנים הכי אמינים ומקצועיים לבני הגיל השלישי.
תוכלו למצוא כאן מגוון כתבות בהמון תחומים רלוונטיים, החל מבריאות ותזונה ועד לפנסיה וזכויות למיצוי.

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים