לחיות עם פרקינסון טוב יותר בעזרת פיזיותרפיה

הבית לבני הגיל השלישי – לקרוא תכנים מעניינים ולהחכים!

מיליוני בני אדם בעולם מאובחנים כחולי פרקינסון, ובישראל מאובחנים עשרות אלפי אנשים. אלא שעל אף שמדובר במחלה חשוכת מרפא המשפיעה על התפקוד הפיזי של החולים, וכן על התפקוד הקוגניטיבי שלהם ואף על היבטים נפשיים, אפשר לשמור על איכות חיים עם המחלה כאשר לומדים לנהל אותה נכון.

הפיזיותרפיה היא בהחלט כלי שחשוב להכיר, והשילוב של תרגילים אלה בריקודים הקלאסיים יכול להוביל לשיפור דרמטי באיכות החיים ובתפקוד, ולעכב את התקדמות מחלת הפרקינסון.

 

ריפוי בתנועה ושליטה על התסמינים

ישנם מספר מאפיינים הנפוצים במיוחד בקרב חולי פרקינסון, כדוגמת נוקשות, רעד, תנועה איטית, קשיים בהליכה על הרגליים, חוסר שיווי משקל ואף ירידה בתפקוד הקוגניטיבי. החיבור הייחודי בין ריקוד לתרגילים פיזיותרפיים יכול לספק את המענה האפקטיבי להתמודדות עם שלל התסמינים הללו. למשל, לימוד מיומנויות התנועה מסייע בשיפור היציבה ואף מקל על קשיי ההליכה. בנוסף, בתהליך זה נדרשת גם למידה של התנועות, לרוב על ידי שינון ותרגול, מה שמשפיע במידה רבה על התפקוד הקוגניטיבי בכלל, ועל הזיכרון בפרט. הקצב של המוזיקה, הובלה על ידי בן זוג מנוסה ושימוש בדימויים מהווים רמזים חיצוניים אשר יוצרים סביבת תרגול אידיאלית המאפשרת תעקוף את הקשיים של המתמודדים עם המחלה ומאפשר להם לנוע ביתר קלות ולהגיע לאימון מירבי.

 

טיפול בריקוד והורמון הדופמין

בתהליך הריקוד מעורבת, כמובן, גם המוזיקה. מחקרים שבוצעו בעבר מצאו כי יש לה השפעה רבה על ייצור דופמין, וגם הריקוד עצמו תורם לכך רבות. זוהי נקודה חשובה משום שחולי פרקינסון סובלים מחסור בהורמון זה, והוא אף קשור במידה רבה לתחושות של סיפוק ושל הנאה. כך שהריקוד מסייע לא רק בחיזוק הגוף ובהקלה על תסמיני המחלה, אלא הוא משפיע גם על מצב הרוח ועל הפחתת תסמינים של דיכאון וחרדה למשל.

 

טיפול פרקינסון בצורה טבעית

בזמן שנעשים נסיונות רבים לאיתור טיפולים שונים שיקלו על חולי פרקינסון, אין ספק כי הריקוד זוכה למקום של כבוד והוא נחשב לכלי אפקטיבי מאוד. הוא תורם ליציבה ומשפר הליכה, מסייע בשיפור הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי בכלל, משפיע לחיוב על מצב הרוח ואף מייצר עבור החולים במחלה פעילות חברתית מהנה ומיוחדת במינה.

עבור מטופלים עם פרקינסון אשר השתלבו בתוכנית "רוקדים את החיים" וגילו את היתרונות הרבים שיש לריקוד להציע להם, זוהי בהחלט חוויה משנה חיים, שמאפשרת להם לתפקד באופן מיטבי.

 

לקבלת מידע נוסף על ריפוי בתנועה באמצעות הריקוד ועל תוכנית "רוקדים את החיים" בפרט, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון מספר: 054-7690467 או לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://dance4life.co.il/.

אז מה היה לנו בכתבה:

מתבגרים עם חיוך

מתבגרים עם חיוך

האתר עם התכנים הכי אמינים ומקצועיים לבני הגיל השלישי.
תוכלו למצוא כאן מגוון כתבות בהמון תחומים רלוונטיים, החל מבריאות ותזונה ועד לפנסיה וזכויות למיצוי.

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים