טינטונים – מה זה ואיך זה יכול להשפיע עליו?

הבית לבני הגיל השלישי – לקרוא תכנים מעניינים ולהחכים!

אנשים שהולכים להופעות מוזיקה ועומדים קרוב לבמה, לא פעם יוצאים מהן עם צפצוף מוזר באוזניים שלא מרפה במשך כמה דקות. לאט לאט הוא דועך ונעלם. זה נכון לרוב בהופעות רועשות מאוד, במקומות בהם האקוסטיקה והסאונד לא ברמה גבוהה. זה יכול להוות מטרד לא קטן, אך לשמחתם הוא מתפוגג ונעלם והם יכולים לחזור לשגרת החיים שלהם.

מי שמתמודד עם בעיה זו באופן זמני, יכול להבין עד כמה זה יכול להיות משמעותי ולא נעים להתמודד איתה באופן קבוע. לצערם של לא מעט אנשים, זה המצב בו הם נמצאים. צפצופים באוזן זו תופעה שכיחה יחסית, הערכה היא שלפחות אדם אחד מכל עשרה, מתמודד עם בעיה בשלב מסוים בחייו.

תופעה זו נקראת טנטון, וברבים טינטונים. מדובר במצב בו שומעים צפוף באוזן שאיננו מגיע ממקור חיצוני, הוא לא קיים באמת, אלא הוא קיים רק אצל מי שמתמודד בעיה זו. בדרך כלל מדובר על בעיה שנוצרת על הגיל, ככל שבן אדם מבוגר יותר כך יש יותר סיכוי שהוא ימצא את עצמו מתמודד עם בעיה זו.

מה זה טינטונים?

כאמור, טינטונים זו בעיה שמתייחסת למצב בו יש רעשים באוזן שאינם טבעיים, כלומר הם לא נוצרים ולא מגיעים ממקור חיצוני אלא ממקור פנימי. מדובר על תופעה שיכולה להיווצר מסיבות שונות, אחת מהן היא קירבה למקומות רועשים לעיתים תכופות. למשל, אנשים שעבדו כל חייהם באזורי רעש לא סבירים, עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם מצב זה, בדיוק כפי שהם עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם ירידה באיכות השמיעה.

מעבר לכך, הרי שתופעה זו עלולה להיווצר גם מסיבות נוספות, כמו למשל, חבלות ראש, מחלות, דלקות, שימוש בתרופות מסוימות, סיבות מטבוליות, וכן סיבות פסיכולוגיות, למשל דיכאון וחרדה עלולים לייצר טינטונים באוזן.

צריך לומר, מדובר בתופעה מאוד לא נעימה שמשפיעה על התפקוד היומיומי באופן מסיבי. קיים קושי רב להתרכז, קושי רב לבצע פעולות סדירות, לשמוע ולהאזין לדברים בצורה שוטפת וכן זה יכול להשפיע על המצב הנפשי.

איך אפשר להתמודד עם התופעה?

היום ניתן למצוא דרכים שונות כיצד להתמודד עם תופעה זו, תלוי בגורמים שיוצרים אותה וכן במידת השכיחות והנפיצות שלה. קרי, אם מדובר על תופעה חולפת הטיפול יהיה שונה מאשר אם מדובר בתופעה כרונית.

הטיפול יכול להתבצע באמצעות תרופות, באמצעות דיאטות מיוחדות, באמצעות שימוש ברפואה אלטרנטיבית כמו למשל דיקור, וכן שימוש בכלים פסיכולוגיים מסוימים. ישנם מקרים בהם המטופל יתבקש לעבור טיפולים נוספים, למשל בהפרעות שינה מתוך חשיבה שזה הגורם שיוצר אצלו את הטנטון.

חשוב להדגיש עוד, ייתכן מאוד שהבעיה איננה פתירה אך כן אפשר למצוא דרכים כיצד לחיות לצידה מבלי שהיא תפריע בתפקוד החיים הסדיר.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

מתבגרים עם חיוך

מתבגרים עם חיוך

האתר עם התכנים הכי אמינים ומקצועיים לבני הגיל השלישי.
תוכלו למצוא כאן מגוון כתבות בהמון תחומים רלוונטיים, החל מבריאות ותזונה ועד לפנסיה וזכויות למיצוי.

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים