למה אנשים מתגרשים אחרי גיל 50?

הבית לבני הגיל השלישי – לקרוא תכנים מעניינים ולהחכים!

גירושין יכולים להתרחש לאחר שנות נישואין בודדות, ולעתים אף לאחר כמה עשרות שנות נישואין – כשבני הזוג הם בני למעלה מ-50. במאמרי אציג שלוש סיבות שבגינן אנשים בני למעלה מ-50, מתגרשים.

 

הילדים החלו בחיים עצמאיים

לרוב, כשבני הזוג הם בני למעלה מ-50, ילדיהם כבר גדולים וכבר לא גרים בבית הוריהם. אז, בני הזוג מוצאים את עצמם, לראשונה מזה שנים ארוכות, זה עם זו בלבד, ללא שום אדם או גורם המקשר ביניהם.

לאורך השנים, נישואי בני הזוג סבבו בעיקר סביב גידול ילדיהם. לאחר שאלה עוזבים את בית הוריהם ומתחילים בחיים עצמאיים, ללא תלות של ממש בהוריהם – פעמים רבות מגלים ההורים שכבר אין להם מטרה משותפת ותחומי עניין משותפים, מה שחיבר ביניהם לאורך כל שנות נישואיהם – תם, והם מרגישים לעתים כשני זרים.

תופעה שכזו, מלווה לעתים בבלבול רב ובמעין תחושת ריקנות אצל בני הזוג, ובסופו של דבר הם מחליטים להתגרש.

 

אי-תלות כלכלית בבן הזוג

לעתים, זוגות צעירים שאינם מרוצים מנישואיהם, בכל זאת נשארים נשואים, מטעמים כלכליים. הדבר בולט במיוחד כאשר מצבו הכלכלי של אחד מבני הזוג טוב בהרבה משל בן זוגו, ובן הזוג שמצבו הכלכלי פחות טוב מרגיש מעין "תלות כלכלית" בבן זוגו, ולכן נשאר נשוי לו על אף שהוא אינו מאושר מהנישואין.

לרוב, כשבני הזוג הם בני למעלה מ-50, כל אחד מהם כבר יציב מבחינה כלכלית, עקב שנים רבות בשוק העבודה, קופות גמל, קרנות פנסיה, ירושות, פחיתה בהוצאות בכל הקשור לילדים וכדומה. התלות הכלכלית בבן הזוג השני כבר לא קיימת, ולכן, בני הזוג מרגישים שבשלב זה הם יכולים לעשות כרצונם, ואם הם אינם מאושרים – הם בוחרים להתגרש.

 

עלייה בתוחלת החיים

אם בעבר, אדם בן למעלה מ-50 בהכרח היה נחשב למבוגר, בעל סיכוי מועט ביותר לשינויים גדולים בחייו, הרי שבשנים האחרונות, עקב העלייה בתוחלת החיים, לא כך הדבר כלל.

בעבר, זוגות בני 50 ומעלה שלא היו מרוצים מחיי הנישואין שלהם, לא היו מייחסים לעניין זה חשיבות רבה. הם הניחו שלא נותרו להם עוד שנים רבות לחיות, ושהסיכוי שלהם לשפר באופן משמעותי את חייהם הוא קטן מאוד, ולכן לא עשו כל מאמץ על מנת לסיים את נישואיהם.

בשנים האחרונות ישנה עלייה גדולה בתוחלת החיים, ולאנשים בשנות ה-50 ואף ה-60 לחייהם יש בהחלט סיכוי לחיות עוד כמה עשרות שנים. לכן, אם הם לא מרוצים מחיי הנישואין שלהם, הם לא רואים כל סיבה שלא להתגרש ובכך לשפר את חייהם.

 

לסיכום, גירושין יכולים להתרחש בכל גיל – בין אם בגילאים צעירים ובין אם אחרי גיל 50. הסיבות העיקריות לגירושין אחרי גיל 50 הן תחושת הריקנות וחוסר מטרות ותחומי עניין משותפים לאחר עזיבת הילדים את הבית, מצב כלכלי יציב שמונע את התלות הכלכלית בבן הזוג, וכן העלייה בתוחלת החיים.

אז מה היה לנו בכתבה:

מתבגרים עם חיוך

מתבגרים עם חיוך

האתר עם התכנים הכי אמינים ומקצועיים לבני הגיל השלישי.
תוכלו למצוא כאן מגוון כתבות בהמון תחומים רלוונטיים, החל מבריאות ותזונה ועד לפנסיה וזכויות למיצוי.

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים