מהן הסיבות לכאבים במרפק וכיצד מתמודדים?

הבית לבני הגיל השלישי – לקרוא תכנים מעניינים ולהחכים!

בעיות במרפק הם בעיות שכיחות בקרב כלל האוכלוסייה, אם כי ישנם גורמי מאמץ שונים בעבודה או בספורט אשר מעלים את הסתברות הופעתם. במרבית המקרים הטיפול בבעיות הללו יכול להסתכם בטיפול שמרני ללא התערבות כירורגית. אם אתם תוהים מהן הסיבות לכאבים במרפק וכיצד ניתן לטפל בכאבים הללו, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

 

גורמים לכאבים במרפק

ישנם כמה גורמים לכאבים שכיחים במרפק שהם: דלקות גידיות במרפק, לחץ עצבי במרפק אשר נקרא גם תסמונת התעלה הקוביטלית, דלקות רצועתיות וכן שחיקת סחוס מפרקי ממקור דלקתי, ניווני או משני לשבר או פריקה שקרו בעבר. שני הגורמים הראשונים הם בעלי שכיחות גבוהה בכלל האוכלוסייה ובכל הגילאים ואילו הגורם השלישי שכיח בעיקר בקרב צעירים אשר עוסקים בפעילות ספורטיבית שמפעילה את הגפיים העליונים. בכל אחד מהמקרים הללו הכאבים באזור יכולים לנבוע מחבלות ספורט, טראומה לאזור של המרפק או שחיקה הדרגתית של מפרק המרפק ורקמות מקומיות.

 

מרפק גולף ומרפק טניס

המרפק מהווה מקור לקבוצות נפרדות של גידים ושרירים שלהם יש תפקיד בהפעלת שורש כף היד וכן אצבעות היד. קבוצת הכיפוף עובר דרך החלק הפנימי של המרפק וקבוצת היישור לעומת זאת עוברת דרך החלק החיצוני שלו. שחיקה מתמשכת אשר נובעת מפעילות מתמשכת ומאומצת מהווה למעשה את הגורם המרכזי להיווצרות דלקות גידיות במרפק- מרפק טניס ומרפק גולף. את הפעילות המדוברת ניתן לזהות אצל בעלי מקצוע אשר עוסקים בעבודות כפיים מאומצות לרבות נגרים, טבחים, ספורטאים, פועלי בניין ועוד. מקור השם של מרפק טניס ומרפק גולף הוא משני ענפי הספורט שבהם קיימת שכיחות גבוהה של הבעיה. יחד עם זאת, כמובן שדלקות מעין אלה יכולות לנבוע גם מפעילות מאומצת במרפק לא ישר.

 

כיצד מתבצע טיפול בכאבים במרפק?

חשוב לדעת כי במרבית המקרים של כאבים במרפק הנובעים מדלקות שונות הן יחלפו מעצמן, אך משך ההחלמה יכול להימשך חודשים ולעיתים גם שנים. הטיפול במצבים הללו הוא טיפול מדורג שהוא טיפול שמרני הכולל מנוחה של האזור וכן הפחתה משמעותית של המאמץ באזור של המרפק, תמיכה למרפק על ידי רצועה ייעודית וכן פיזיותרפיה התואמת למצבו של המטופל, לסוג הכאבים שהוא סובל מהם, למקור הכאבים ועוד. טיפולי פיזיותרפיה יכולים להיות מאוד יעילים הן בהתמודדות עם הכאבים והן לצורך שיקום התנועה באזור. מעבר לכך ניתן למצוא טיפולים מסוגים נוספים כגון: נטילת כדואים נוגדי דלקת שאינם סטרואידים, הזרקת סטרואידים במידה והטיפול באמצעות הכדורים לא עזר ובמקרים קשים ביותר גם ניתוח.

כמובן שחשוב מאוד לאבחן כל כאבים מתמשכים במרפק בכדי להבין בצורה מדויק מהו המקור לכאב ובהתאם לכך לקבל את הטיפול המתאים. חשוב לדעת כי פיזיותרפיה למרפק יעילה מאוד בכל מקרה של כאבים מכל סוג לרבות עבור שיקום לאחר ניתוח במרפק. אם אתם מחפשים את המקום הטוב ביותר לקבל בו טיפולי פיזיותרפיה לכאבי מרפקים כדאי שתבחרו את אסטריקס פיזיותרפיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

מתבגרים עם חיוך

מתבגרים עם חיוך

האתר עם התכנים הכי אמינים ומקצועיים לבני הגיל השלישי.
תוכלו למצוא כאן מגוון כתבות בהמון תחומים רלוונטיים, החל מבריאות ותזונה ועד לפנסיה וזכויות למיצוי.

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים