קפיצות ונחיתות- כל מה שרציתם לדעת

הבית לבני הגיל השלישי – לקרוא תכנים מעניינים ולהחכים!

ישנן שורה של פעולות פיזיות שאנחנו מבצעים, שעלולות לייצר תחושת כאב, אי נוחות ולעיתים גם לגרום לנו לפתוח מחלות ודלקות שונות. אחת הדוגמאות הטובות לכך, הן פעולות של קפיצה ונחיתה על הרגל.

על פניו, מדובר בפעילות שאנחנו לא אמורים לבצע אלא בסיטואציות ייעודיות. להבדיל מהליכה או כפיפה, הרי שקפיצה היא לא פעולה שישנה סיבה לבצע ביום יום, אלא אם אנחנו מבצעים פעילות ספורטיבית מסוימת או מסיבות ספציפיות לשימוש זמני, למשל, אם אנחנו רוצים לתפוס משהו שנמצא בגובה או להבדיל להוריד משהו שנמצא על הגובה, אזי שקפיצה היא אחת הפעולות שאנחנו יכולים לבצע, וכאמור, יש לה השפעה פיזיולוגיות עלינו.

אך מי שמתמודד עם קפיצות והנחתות יותר מכולם, הם כמובן ספורטאים. בפרט מדובר על כדורסלנים ושחקני כדורעף, שמרבית הפעולות שהם עושים קשורות לקפיצה ונחיתה על הפרקט עליו הם משחקים. גם ספורטאים אחרים, כגון טניסאים וכדורגלנים משחקים לא מעט על הגובה, אך במינון נמוך יותר.

איך קפיצות והנחתות משפיעות עלינו?

כל קפיצה שאנחנו מבצעים יכולה "לזעזע" את הרגל, החל מכף הרגל שסופגת את המכה של הנחיתה וכלה באזורים אחרים, דוגמא הברכיים שצריכות להיות בזווית ותנוחה מסוימת אחרת הם יחטפו מכה חזקה שעלולה לייצר פציעה, חבלה ואף דלקת.

דלקת בברך היא תופעה מוכרת מאוד אצל ספורטאים שנאלצים לבצע הרבה קפיצות בטווחי זמן קצרים. למשל, הרבה מאוד שחקני כדורסל מתמודדים עם בעיה זו, מאחר והברך נושאת את כל המשקל של הגוף שלהם. ברגע שהם מתרוממים לקפיצה ולאחר מכן נוחתים עם כל המשקל על הפרקט, אזי שהמכה והזעזוע שהברך חוטפת יוצרת פגיעה, בין היתר גם מחלות דלקתיות שעלולות להתפתח עם הזמן.

דלקת בברך היא תופעה אשר יכולה להחמיר עם הזמן אם לא מטפלים בה בצורה נכונה. אחת הבעיות היא שהרבה פעמים אנשים לא מודעים לכך שיש להם דלקת והם ממשיכים לבצע פעילויות ספורטיביות מבלי לטפל בברך. לרוב זה קורה, כשנדמה שמדובר בכאב זמני שיעבור תוך זמן קצר, לעיתים זה נובע מתוך מחשבה שאם נעמיס על הברך יותר, אזי שהיא תתרגל והכאב יעבור.

לכן הטיפול בדלקת ברך חייב להתבצע בצורה מאוד ספציפית ולאורך זמן. הטיפול חייב להיעשות בצורות שונות, בשביל שיהיה אפשר להתגבר על הבעיה או להימנע ממנה.

איך מונעים או מטפלים בדלקת בברך?

ישנן דרכים שונות כיצד למנוע דלקת בברך, למשל, שימוש בנעליים נכונות, ביצוע תרגילי חיזוק לברך, עבודה על יציבות, קפיצה ונחיתה נכונים, זמן התאוששות בין קפיצה לקפיצה ועוד.

מעבר לכך, מי שמתמודד עם דלקת, צריך לעבור טיפול פיזיותרפי, אחרי תהליך של אבחון, הטיפול יכלול תרגילים אצל פיזיותרפיסט וכן תרגילים בבית, כך אפשר יהיה להתמודד עם הבעיה בצורה נכונה.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

מתבגרים עם חיוך

מתבגרים עם חיוך

האתר עם התכנים הכי אמינים ומקצועיים לבני הגיל השלישי.
תוכלו למצוא כאן מגוון כתבות בהמון תחומים רלוונטיים, החל מבריאות ותזונה ועד לפנסיה וזכויות למיצוי.

לקבלת פרטים או הצעות מחיר
צרו קשר והשאירו פרטים